Pinsamt...

Hej Hallå!

Nu är jag hemma från min lilla fisketur med pappsen och den blev väll så där lyckad :P
Vi kom ut lite för sent på dagen så vi fick bara en aborre men den kastade vi i igen för ah den va för liten och vad ska man med den till om det bara är en man kan inte precis laga något på en sån liten :P
Men efter fiskaturen så bestämde sig jag och pappa för att vi skulle laga tacogratäng!
Och för att det skulle bli gjort var vi tvugna att dra och handla någonstans, och jag skämdes kan jag säga!
Jag sa till pappa att vi var tvugna att åka och handla någonstan där det inte var mycket folk för ah.. jag såg ut som jag gjorde xD
har tyvärr ingen bild så jag får fösöka ge en skriftligg förklaring :P
Försök föreställa er det här: Gröna gummistövler, Mjukisbyxor, Vinterjacka, badhairday mössa, två små flätor, och en superduper trött ida!
Jag tyckte det var ganska pinsamt iaf så pappa ratades så klart med mig och sa hela tiden "ser du hur dom där kollar på dig" "glodde inte dom där borta lite extra mycket på dig?" "Skäms du inte lite nu Ida?"
När maten var klar och vi hade börjat käka kom bagarn och Andreas och gjorde oss sällskap :)!
Lite kul när dom skulle gå för då började pappa och Andreas och brottas det var en speciell syn måste jag säga xD!

Men nu är det så här att jag har fått en fråga på hur man fiskar på vintern så jag ska förklara det ;)
Man borrar ett hål i isen och inte med en sådan där borrmaskin som man borrar i väggar med utan en isborr, sen så sätter man sig på sin pall, slänger i sitt pimpelspö i det lilla hålet, rycker lite i spöt då och då och efter 10-20 min gör man ett nytt hål lite längre bort ;) Lägger upp bilder på hur redskapen ser ut ;)

Hej då lilla mört!<3




Pappas fisk


Isborr


Pimpelspö

Kommentarer
Annika säger:

snygg blogg! verkligen fin regnbåge:)

2011-01-24 | 08:28:25
Bloggadress: http://nanikkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback