Min nya kärlek

För några veckor sedan så var jag på Allebike för att kolla ut min nya cykel, vad jag ville ha för delar etc. Jag bad om att få vara med när dom skulle sätta ihop den så kanske jag kunde få lära mig något nytt.
 
I torsdags fick jag ett sms om att alla delar hade kommit så vi bestämde att jag skulle komma ner idag för att vara med, skulle tränat på morgonen innan man kände mig inte riktigt frisk så fick hoppa över det.
Hur som helst, så fick jag vara med och sätta ihop och välja ut alla delarna till min nya pärla och den blev UNDERBAR!
 
Min cykel jag hade förra året vägde ca 12,7 kg och den jag ska köra på iår väger 9,3kg (med pedaler)
 
Delarna:
 
Ram: Allebike Ipsum 29"
Gaffel: RockShox Reba
 Grupsett: Sram X.0
 Hjul: American classic Race
Däck: Geax Mezcal/Aka
Styre: Vincents Carbon
Styrtapp: Vincents Carbon
Sadelstång: Vincents
 Sadel: Selle italia Sls
 
Och nämnde jag att den var 3,5 kg lättare än min förra!?
 
Hoppas jag kommer flyga fram iår!
 
 
Tack för all hjälp idag Allebike!
 
Fotograf: Åsa Erlandsson
 
Fotograf: Alexander Blomqvist

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback